15 Kasım 2008 Cumartesi

KİM DÜŞTÜ KUYUYA ? YUSUF MU, ZÜLEYHA MI?



MERHABA GÜNCEM, bugün evdeyim. herkes alışverişe gitti:)) diyeceksin ki sen neden gitmedin? :)) biliyorum çok büyük bir eksiklik ama sınav çalışmam gerekiyor. yarın büyük gün. evde ders çalışmaktan sıkıldım. ve sana yazmak istedim. Bugün sana yusuf ile züleyha' nın aşkından bahsedeceğim.

Yusuf, dedi zuleyha, ask zorlu bir sinav, ben bu sinavi bastan ve gonullu mu kaybettim? hayir iste! yitirmis gozuksem de kazancimsin sen benim. ve ser gibi gorunsem de goreceksin, yitirdigin ne varsa benim sana actigim kuyuda, hayrin olacagim sonunda.yusuf, dedi zuleyha sana gel kaderim ol demem. o kadar ki, guldeki sevda, coldeki ates kadar kadersin bana.degil mi ki sen yusuf guzelisin, ve degilmi ki ben tecelli etmesem eksik kalir sana dair kader. senin kaderin benim tecellim, kaderinde zindan varsa yusuflugum su goturmez benim."

Züleyha, yusuf'a bir mektup yazmaya başlayınca yusuf diye başladı, yusuf diye bitirdi. gördü ki, hitaptan öteye geçemedi. anladı ki, aşkın nâmesinde, ser-nâmeden öte kelam yok. ve züleyha'nın lügatında yusuf'tan öte sözcük yok. bil ki, kelamdan da öte sadece ah var, ah ki dünya onun üzerinde durur, gökkubbe onun hararetiyle döner...İşte bütün hikaye:kim düştü kuyuya, yusuf mu, züleyha mı? zindan kimin kaderi, yusuf'un mu, yoksa züleyha'nın mı? Yusuf ve züleyha yok aslında. hepsi bir, hepsi 0 bir, hepsi tek bir..

Züleyha kendi kalbine baktıgında, Yusuf' u neden sevdigini ve yusuf' u nasıl sevdigini merak etti ilk kez. perdeler kalktı kalbinin ustunden.. yusuf seni sevdiysem, dedi zuleyha, hukumdarın tahtına hukumdardan ba$kası oturmayacagindan. $ehzade icin saklanan giysiler ancak $ehzadenin bedenine uyacagindan

Rabbini bilen züleyha ilk dua olarak hemen oracıkta, rabbim, dedi, gözlerimden bu acıyı kim silecek benim? kim yıkayacak gözlerimin içini? kim yıkayacak acılarla dolup taşan kalbimi? hemen arkasından da, olsun, dedi.



Rabbim, her şeye razıyım. hepsine razıyım. yeter ki aşktan azad etme kalbimi. yeter ki göz yaşlarımın serininde yıka içimi. göz yaşlarımı ve aşkımı alma, onlar bende kalsın. bedel olsun. ödül olsun. bağış olsun. yoksulluğum zenginliğim olsun. aşkım yeter, muhabbet denizinin kıyıları ne denli sınırsızmış göreyim.


Aşkım yeter varlığımın anlamı neymiş, çözeyim. yeter aşkım, yeter ki aşkımın kalbime düştüğü yere kadar yükseleyim. aşkım yeter, tenimin kafesiyle düştüğüm kuyudan aşkımın tüyleriyle yükseleyim. aşkım yeter, tenimin beni hapsettiği zindandan aşkımın kanatlarıyla geçip gideyim. aşkla var olduğum yerde yine aşkla yok olayım.


Rabbim, acıya razıyım ama gözyaşım bende kalsın. razıyım yoklukta var olayım. yitirdikçe bulayım. öldükçe doğayım. canım çekildikçe aradan saf aşktan ibaret kalayım. rabbim, dedi züleyha çıkar aradan takılıp kaldığım tenimi, kaldır aradan saf aşkla aramdaki perdeleri...

Hiç yorum yok: